Tips #4 - Musikbloggar

En sak jag ofta tittar på på nätet är musikvideos av olika slag. Jag är en daglig besökare på Youtube, och då är det nästan bara musik jag tittar på. Ett och annat klipp kan det förståss bli, men i regel är det bara musik. Ibland kan det vara svårt att hitta inspiration, och då gillar jag att leta fram en musikblogg eller två. Ofta hittar man ny musik, medan man ibland bara blir påmind om gammal musik man gärna lyssnar på igen. En blogg jag halkade in på när jag sökte efter livemusik i Manchester var Ogemans tankar där jag fick nostalgikänslor av hans Depeche Mode videos. Så trots att det är (ännu) en ny startad liten blogg gav den mig "bra vibrationer" ändå. Ibland spelar det ingen roll att något är nytt och litet, ibland är det bästa något smått. Som den här bloggen. Jag vill inte skryta, men vissa kallar det den bästa bloggen i huset jag bor i. Precis som med Filmbloggar finns det massor av olika ställen man kan få inspiration på. Ett par alternativ är:
 
 
Där har ni lite bra musik att titta på. Om inte Youtube räcker för er heller det vill säga. Och, som parantes vill jag tillägga att detta är något helt annat än förra inlägget ;-)
Bästa tipsen | |
Upp