Tips nummer 2 - Filmbloggar

Något jag ofta läser när jag är på "bloggjakt", det är Filmbloggar. Jag gillar film och jag tycker av någon anledning det är ganska kul att se vad andra tycker om  filmer jag har sett. Tycker de som jag? Tycker de tvärtemot?
 
Vissa av de stora filmbloggarna hittar ni garanterat på egen hand, men jag har stött på ett par stycken som ni antagligen aldrig har sett. Dessutom har de skrivits om filmer som jag själv gillar mycket, så det är ett ordentligt plus i kanten.
 
En Blogg ni kanske redan har hittat (om ni gillar filmbloggar alltså), det är Voldos Filmblogg. Det är en ruskigt stor blogg med massor av recensioner av alla typer av filmer. Ett par av de jag gillar som han skrivit om är: American History X, (En riktigt bra film om rasism/nazism i USA. Edward Norton är suverän i huvudrollen), Leon (En gammal goding med Jean Reno som lönnmördare. Den har jag sett en miljon gånger tror jag) och Office Space (En kul komedi. Ja, typ det.)
 
En annan blogg är Micke Movies, där Micke (rimligen) skriver om film och spel. Läsvärt och ofta uppdaterad. Ett annat upplägg än Voldos, men värt ett besök.
 
En tredje blogg som knappt har kommit igång än är Ebenholts Filmblogg. Trots att den knappt finns verkar det vara bra filmsmak bakom spakarna. Slingblade är till exempel en av mina favoriter, och Natural Born killers likaså.
 
Ett par andra ställen man kan kolla upp är: Nickes Filmblogg eller varför inte ett besök på Svenska kyrkans filmblogg? ;-)
 
Här har ni nu fått ett par olika tips på bra (oftast) bloggar om film. Det finns många fler, men om ni gillar att läsa om film ger dessa länkar er bra mycket läsning. Innan ni är klara med det uppdraget har jag garanterat redan lagt upp nya bra tips.
 
Man kan ju undra om förra inlägget verkligen var ett tips, eller om det bara var en liten deklaration om vad det skall handla om. Jag kom alltså fram till att det inte kommer att handla vare sig om högt, lågt eller pokersidor - och att det skall handla om tips för hela slanten. Så här fick ni tips nummer 2 (eller 1 om man nu är sån) - Filmbloggar!
Bästa tipsen | Film, bloggar, bästa tipsen | |
Upp